ח"כ אוריאל בוסו: "חוק הכותל מתואם עם הליכוד"

    אסתי פלד 2 Comment on ח"כ אוריאל בוסו: "חוק הכותל מתואם עם הליכוד"

    סערת חוק הכותל וההתנערות של ראש הממשלה נתניהו: יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו מתעקש על חשיבות החוק והעברתו בכנסת: "זה כמובן מתואם עם הליכוד והשר לוין. אנחנו לא משחקים פוליטיקה. אנחנו פועלים לפי הנהלים, גם לגבי חוק דרעי, כשאנחנו מתקנים את החוק, לבקשתם, הם אומרים שאנחנו משנים את דעתנו, כך גם לחוק הדיינים שהושווה לשופטים"

    צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו בראיון מיוחד בתוכנית "פילפוליטיקה" עם הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין ועו"ד אבי בלום ברקע הסערה סביב מתווה חוק הכותל שעולה כדי להסדיר את קוד הלבוש והנחיות ההתנהגות הראויה בשריד בית המקדש, הכותל המערבי: "תוך שבועיים צריכים להגיש תשובה על סמכות הכותל לבג"צ. הסמכות היא של המקומות הקדושים. אין כאן טיימינג הם נגד הימין והדתיים, לא נגד דרעי והנחיות הכותל".

    חה"כ בוסו התייחס להקשר פרסום החוק ולתזמון הפרסום שלו: "זה כמובן מתואם עם הליכוד והשר לוין. אנחנו לא משחקים פוליטיקה, עצוב שאנחנו מנהלים שיחה על זה שאולי ביהמ"ש שינה את דעתו. אנחנו פועלים לפי הנהלים, גם לגבי חוק דרעי, כשאנחנו מתקנים את החוק לבקשתם הם אומרים שאנחנו משנים את דעתנו, כך גם לחוק הדיינים שהושווה לשופטים".

    "הכותל המערבי, מגיעים אליו מכל העולם. לא יתכן שהןא לא מוסדר ואפשר עקרונית במסגרת החוק לעשות בו פסטיבלים. קיבלנו מנדט לחזק את הזהות היהודית, לתקן את חוק הכותל. בשביל זה היו בחירות, אנחנו מתכננים לממש הכל כמו בבריאות והרווחה" הוסיף בוסו.

    "אנחנו חושבים שהכלים החוקיים זה להעביר חקיקה, לפי הרוב בכנסת. השיקולים של הרפורמה המשפטית לא נמצאים אצלי, כמו במרכולים והגיור, אנחנו מדברים על זה שבית המשפט התערב ופסל לנו הכל" הדגיש יו"ר ועדת הבריאות.

    האזינו לראיון המלא

    "יש לנו יו"ר תנועה, הניסיון הגדול אצלו. תמיד בית המשפט התגאה שהוא צגן על זכויות מיעוטים, והמיעוט הגדול – הציבור החרדי לא מקבל זכויות. הרב אריה דרעי, לפחות לפי החלט בית המשפט מנוע לקבל החלטות בפנים ובבריאות, אבל הוא יו"ר התנועה, הוא חתום על ההסכמים הקואליציוניים, אנחנו מתייעצים איתו בכל התחומים" אמר.

    "במידת הצורך, מנכ"לי בתי החולים יכולים לפנות למנכ"ל המשרד, לממונים והסגנים. יש תנאים מאוד ברורים בדרישות של ש"ס שייושמו בתקציב ובחוק ההסדרים. המטרה שלנו ליצור שיוויון בבריאות, בין הפריפריה למרכז, זכויות המטופל, פראמדיקים, ידי מלאות בנושאי הבריאות לטובת הציבור".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בוסו תתנצל ותומר שזה היה בטעות חבל שאתה נותן פיחון פה לשמאל,

      1. על מה לנתנצל בדיוק? גם אתה שטוף מח, למה לכנסת אסור להיכנס ככה והנקודה היא גם בכלל נשות הכותל